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Skwatek
Line Rider en 3D
 6  #1
Je poste trop
Inscrit: 26/11/2005 17:41
Post(s): 44831
Karma: 21923
Un parcours de Line Rider en 3D.


I recreated Line Rider in 3D and the result feels cursed

Contribution le : 14/10 12:32:24
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Wiliwilliam
 1  #2
La loi c'est moi
Inscrit: 07/04/2012 19:19
Post(s): 32555
Karma: 10589
L'animation a été scripté à partir de ce parcours:

Lisez les deux vidéos en même temps!

J'ai quelques idées sur la manière dont il s'y est pris.

En tout cas le mérite de la synchronisation ne peut pas lui être donné.

ça rappelle de vieux souvenirs 😃

Contribution le : 14/10 12:36:20
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Aethnight
 0  #3
Je masterise !
Inscrit: 21/05/2009 17:42
Post(s): 3775
Karma: 508
Que de souvenirs !

Contribution le : 14/10 13:12:18
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-ninja-
 0  #4
Je poste trop
Inscrit: 05/12/2009 15:52
Post(s): 12878
Karma: 2396
Citation :

@Wiliwilliam a écrit:
En tout cas le mérite de la synchronisation ne peut pas lui être donné.


Je comprends pas ce que tu veux dire, la vidéo que t'as posté est du même créateur, non?

Une de mes vidéos préférées en tout cas 🙂

Contribution le : 14/10 13:24:00
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Wiliwilliam
 1  #5
La loi c'est moi
Inscrit: 07/04/2012 19:19
Post(s): 32555
Karma: 10589
@-ninja- HA!


J'avais pas fait gaffe. Je pensais que c'était un autre créateur qui re-pompait 😃

Contribution le : 14/10 13:56:28
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Krobot
 0  #6
Je viens d'arriver
Inscrit: 03/07/2002 23:58
Post(s): 0
Karma: 398

Contribution le : 14/10 14:15:24
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-ninja-
 1  #7
Je poste trop
Inscrit: 05/12/2009 15:52
Post(s): 12878
Karma: 2396
@Wiliwilliam ^^ Je pensais bugger moi-même. En tout cas ta théorie de script tient, comme il avait le fichier de l'originale il a pu convertir ça dans Unity!

Citation :
Rough explanation of how I did it:
1. I modded a Line Rider Advanced build to output the position data of all the rigging points on the character and sled to a json file.
2. My script reads the line rider track file and converts it into 3D rect geometry.
3. By reading through the motion data of the character, I basically calculate the derivative at each point, allowing me to calculate normal and tangent vectors to the character's movement. These vectors determine the terrain mesh positions.
4. This part I'm really proud of. I created my own keyframing system for camera movement, allowing me to orbit the camera around the character and smoothly interpolate between different positions in time while tracking the character. There is also a keyframing system for terrain parameters.
5. Random raycasts from the sky little the ground with trees and rocks for extra decoration.

Contribution le : 14/10 14:35:00
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Crazy-13
 0  #8
Pelle d'or
Inscrit: 09/12/2005 16:32
Post(s): 76730
Karma: 6711
Citation :
Date de sortie initiale : 23 septembre 2006


Je ne voyais pas ça aussi vieux.

Contribution le : 17/10 23:26:02
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