Videos streaming images jeux et buzz
Connexion






Perdu le mot de passe ?

Inscrivez-vous maintenant !
Menu Principal
Communauté




Siddh
Abus de pouvoir d'un policier sur un chauffeur Uber (NY - US)
 1  #1
Je masterise !
Inscrit: 04/10/2010 14:02
Post(s): 2438
Karma: 286
Ici, que de la violence verbale et une attitude irrespectueuse, pour une infraction minime.. ici l'insolite est dans la réaction des autorités concernées qui l'ont fait transféré dans un autre département en condamnant l'attitude de ce policier.



C'est donc intéressant de pouvoir partager aussi les bonnes actions des autorités face aux abus des policiers, quand il y en a 🙂

Je vous colle la description de la vidéo ici :

"Police abuse of Uber driver in New York City. In an unmarked car, the policeman was allegedly attempting to park without using his blinker at a green light. (His reverse lights weren't on. Likely double parked without hazards on.) The Uber driver pulled around and gestured that he should use his blinker, casually and non-offensively, and kept driving us. The policeman quickly pulls up behind us and this is what happens.

This occurred just before 2pm on the West side of Manhattan, in NYPD 6th Precinct, on March 30th, 2015, near Little West 12th Street. The officer did not identify himself, but he had a New York license plate: GSS 8891.

The officer was later identified as Detective Patrick Cherry, at the time a member of the FBI's Joint Terrorism Task Force.

As of April 1st, 2015, NYPD Commissioner Bratton has announced his transfer off the Task Force, saying "All good cops know that the officer just made their jobs a little bit harder. ... Anger like that is unacceptable in any encounter. Discourtesy like that and language like that is unacceptable. That officer's behavior reflected poorly on everyone who wears that uniform."

Update as of April 29th, 2015: The Civilian Complaint Review Board heard testimony and conducted a formal investigation into the officer's discourtesy. They substantiated the six separate counts outlined in the complaint submitted to them –Abuse of Authority (3), Discourtesy (2), and Offensive Language (1) – and recommended charges be filed against the officer, which may result in an administrative hearing and a penalty more severe than command discipline. (Command discipline means the officer should receive discipline at the local, command level, which may range from instructions to the loss of up to ten days' pay.)"

Contribution le : 25/02/2016 04:38
Signaler

Alex333
 0  #2
Je poste trop
Inscrit: 07/07/2008 12:56
Post(s): 26241
Karma: 13552
Bon, c'est que de la beuglante. Ok profile bas etc. Mais clair que ca doit etre trop chiant (la moutarde qui monte qui monte mais tu peux rien dire :-D)

Contribution le : 25/02/2016 06:32
Signaler

Siddh
 0  #3
Je masterise !
Inscrit: 04/10/2010 14:02
Post(s): 2438
Karma: 286
Citation :

@Alex333 a écrit:
Bon, c'est que de la beuglante. Ok profile bas etc. Mais clair que ca doit etre trop chiant (la moutarde qui monte qui monte mais tu peux rien dire :-D)
Bah c'est surtout que le flic agit juste pour faire chier. Si tu dis quelque chose il va te dire de la fermer, si tu ne dis rien il va t'engueuler en te demandant si t'as compris ce qu'il t'expliquait o.O

Contribution le : 25/02/2016 08:12
Signaler

Alex333
 0  #4
Je poste trop
Inscrit: 07/07/2008 12:56
Post(s): 26241
Karma: 13552
@Siddh
Oui oui. T'as juste le droit de rien dire donc. Et SURTOUT PAS faire le malin, rtout aquiescer.
J'imagine qu'on s'est plus ou moins tous retrouver dans cette situation une fois.

Bref. Ca ne m'aurait pas choqué qu'il ne se fasse pas muter. Mais tant mieux s'il a ete muté oui. Des cons (au moins pdt un court moment) y en a partout

Contribution le : 25/02/2016 08:53
Signaler


 Haut   Précédent   Suivant






Si vous êtes l'auteur d'un élément de ce site, vous pouvez si vous le souhaitez, le modifier ou le supprimer
Merci de me contacter par mail. Déclaré à la CNIL N°1031721.